متخصص پوست و مو در غرب تهران

متخصص پوست و مو در غرب تهران

متخصص پوست و مو  در غرب تهران کیست ؟ متخصص پوست و مو پزشکی است که در زمینه درمان بیماری های پوست ، مو و ناخن و نواحی حاوی مایع مخاطی در بدن (مانند داخل دهان ، بینی و چشم ها ) تخصص دارد.

Dermatologist and dermatologist in western Tehran

برخی از مهم ترین توانایی های بهترین متخصص پوست و مو به قرار زیر است :

تشخیص و درمان بیش از ۳۰۰۰ نوع بیماری پوست و مو از جمله بیماری هایی مانند سرطان پوست ، اگزما ،درمان جای جوش و آکنه و عفونت ناخن .

کمک به بهبود سلامت و شادابی و زیبایی پوست، مو و ناخن افراد مراجعه کننده به طور مثال : تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست ، رفع جای جوش ، بازیابی زیبایی پوست پس از جراحی های سرطان پوست، جراحی صورت برای درمان چاقی صورت پزشک متخصص پوست مو بیمارانی از تمامی سنین از نوزاد تا سنین بالای ۱۰۰ سال را درمان می کند .

شایع ترین بیماری های پوست که توسط دکتر متخصص پوست درمان می شود:

ویتیلیگو (پیسی):

پوست ملانین خود را از دست می دهد و منجر به لکه های پوستی رنگی می شود که معمولا در دست ها و پاها شایع تر است.

همچنین  پیسی می تواند سایر قسمت های بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. حتی مو سفید می شود. این بیماری در برخی از بیماران در دهانشان ایجاد می شود. حتی رنگ چشم ممکن است تغییر کند.

آکنه:

یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است که بر روی غدد چربی پوست اثر می گذارد. علائم بسیاری وجود دارد که منجر به انواع مختلف جوش می شود. آکنه می تواند منجر به افسردگی، اعتماد به نفس پایین و زخم شود.

درماتیت و اگزما:

درماتیت التهاب پوست است. این معمولا منجر به تورم با خارش می شود. درماتیت به صورت های مختلفی از جمله درماتیت تماس، درماتیت سبورئیک و درماتیت آتوپیک رخ می دهد. هر کدام به صورت متفاوت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.

عفونت های قارچی:

عفونت قارچی می تواند به پوست، ناخن ها و مو سرایت کند. عفونت های قارچی شایع هستند . آنها می توانند علائم جدی را برای افرادی که دچار نقص ایمنی در بدن هستند ایجاد کنند. گروهی از مخمرها به نام کاندیدا طیف وسیعی از عفونت ها را شامل می شود، از جمله برفک دهان و بالانیت.

بیماری های مو:

حدود 50 درصد از مردم دنیا از ریزش موی سر رنج می برند. از دست دادن مو ممکن است نتیجه یک وضعیت اساسی مانند آروپیک یا یک مسئله جداگانه باشد.

مو می تواند تحت تأثیر شپش سر قرار گیرد و یا به دلیل اختلالات هورمونی وکمبود ویتامین های گروه B  باشد که باید علت آن توسط متخصص پوست مشخص شود.

پسوریازیس:

این یک بیماری مزمن پوست است که باعث افزایش رشد سلول های پوست می شود. این رشد سریع موجب می شود که پوست ضخیم، قرمز باشد. چندین نوع پسوریازیس وجود دارد. پسوریازیس گاهی اوقات ظاهر مشابهی با اگزما دارد.

رزاسه :

بیماری است که حالت قرمزی در صورت ایجاد می کند، شبیه به سرخ شدن. اغلب به صورت ظاهری کوچک و پررنگ است. رزاسه می تواند از بینی و گونه ها به پیشانی، چانه، گوش، قفسه سینه و پشتی گسترش یابد.

سرطان پوست :

شايع ترين انواع سرطان پوست عبارتند از کارسينوم سلول پايه (BCC)، ملانوم و کارسينوم سلول سنگفرشي (SCC). درمان های اولیه می تواند اکثرا توسط دکتر سرطان های پوست را بهبود یابد.

تبخال یا هرپس زوستر:

این عفونت ویروسی بر روی عصب در پوست تاثیر می گذارد و باعث بروز بثورات دردناک می شود. اگر چه پس از چند هفته بدون درمان، بهبود پیدا میکند ولی با بعضی پمادها میتوانید از درد، بی حسی و خارش بلند مدت پیشگیری کنید.

زگیل:

این بیماری زمانی  روی می دهد که ویروس در لایه بالایی پوست ظاهر می شود. زگیل ها اغلب بدون درمان  بهبود می یابد. دکتر پوست خوب می تواند از انواع درمان ها برای حذف زگیل ها استفاده کند.

Dermatologist and dermatologist in western Tehran

خدماتی که متخصص پوست و مو غرب تهران ارائه می دهد:

متخصص پوست و مو در غرب تهران یا درماتولوژی از طیف وسیعی از روش های جراحی های پزشکی و زیبایی استفاده می کنند.

بسیاری از بیماری های پوستی را می توان با دارو درمان کرد، اما برخی از آن ها نیاز به درمان جراحی یا درمان سخت تری دارند. درمان بیماری های پوستی می توانند در حالت سرپایی، در  مطب دکتر، یا در حین بستری شدن، انجام شوند.

بیوپسی(نمونه برداری):

بیوپسی پوست در درجه اول برای تشخیص و یا رد برخی از شرایط پوستی انجام می شود.

سه نوع بیوپسی پوست وجود دارد:

بیوپسی های برش:

که بخش های کوچکی از لایه سطحی پوست را جدا می کند.

بیوپسی های پانچ:

بخش کوچکی از لایه های عمیق را جدا می کند و بیوپسی هایی که با برداشتن کلیه قسمت های پوستی غیر طبیعی آن را درمان می کنند.

پوست شیمیایی:

یک راه حل شیمیایی برای پوست اعمال می شود. این باعث می شود که یک لایه پوست بریزد و یک لایه بازسازی شده ساخته شود. متخصص پوست و مو در غرب تهران از این روش برای درمان پوست های آسیب دیده با آفتاب و برخی از انواع آکنه استفاده می کنند.

تزریق های زیبایی:

چروک، زخم، و از دست دادن صورت خود را می توان به طور موقت با تزریق کاهش دهید.

متخصص پوست و مو در غرب تهران می تواند با تزریق بوتولینوم توکسین درمانی و یا با پرکننده هایی مانند کلاژن و چربی درمان کند. نتایج این درمان چند ماه طول می کشد و تزریق باید به صورت دوره ای تکرار شود.

کریوتراپی:

درمانی سریع و رایج برای بسیاری از بیماری های خوش خیم پوست مانند زگیل است. ضایعات پوستی برای از بین بردن سلول های آسیب دیده، اغلب با استفاده از نیتروژن مایع منجمد می شوند.

درم ابریژن:

با استفاده از یک براش چرخان با سرعت بالا، بافت زخم، چین و چروک های خفیف، خالکوبی ها را از بین می برد.

حذف و ترمیم مو :

ریزش مو می تواند با پیوند مو یا عمل جراحی به پوست سر درمان شود. موهای  بدن را می توان با  دستگاه لیزر یا الکترولیز که فولیکول های مو را از بین می برد حذف کرد.

جراحی لیزری:

متخصصین پوست می توانند از یک پرتو نور ویژه برای درمان انواع بیماری های پوست استفاده کنند. این شامل تومورها، زگیل، خالکوبی، خالکوبی، تولد، زخم، چین و چروک و موهای ناخواسته است.

لیپوساکشن Tumescent:

متخصص پوست و مو در غرب تهران ، از فرآیندی به نام لیپوساکشن  برای حذف چربی اضافی از بدن استفاده می کنند.

حجم زیادی از بی حس کننده موضعی به داخل بافت چربی تزریق می شود یا از بدن خارج می شود. لیپوساکشن Tumescent درمانی برای چاقی نیست، بلکه یک روش زیبایی برای تشکیل بدن است.

متخصص پوست و مو در غرب تهران همچنین می توانند از لیزر ها برای انتخاب سلول های چربی استفاده کنند.

بسیاری از متخصصین پوست موارد زیر را انجام می‌ دهند :

دکترای پوست:

تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ ها می‌ پردازد.

درماتوپاتولوژی:

با استفاده از نمونه‌ گیری و بررسی نمونه‌ ها با میکروسکوپ به تشخیص بیماری‌ های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ ها می پردازد.

جراح پوست:

عمل جراحی بیماری‌ های پوست، مو و ناخن‌ها را انجام می‌ دهد.

جراحی زیبایی پوست:

به درمان پوست، مو و ناخن‌ ها می‌ پردازد و بیشتر به ظاهر بیمار و انجام عمل جراحی زیبایی توجه می‌ شود.