درمان لک صورت در کرج

درمان لک صورت در کرج ، تقریبا یک دغدغه‌ی همگانی است. پوست صاف و بدون لک از جمله شاخصه‌ های اصلی زیبایی به‌ شمار می‌ رود.

عوامل مختلفی نظیر استرس، بی‌ خوابی، تغذیه ‌ی نا مناسب، آلودگی، عدم حفاظت پوست در مقابل اشعه‌ های ماوراء بنفش خورشید و مصرف دخانیات، روی کیفیت و بافت پوست تأثیر منفی می ‌گذارند.

درمان لک

برای درمان لک صورت در کرج چه کنیم؟

بسیاری از لکه های تیره روی پوست به راحتی قابل برطرف شدن هستند تا درخشندگی پوست به حالت اول برگردد.

لکه های پوست و دیگر علائم روی پوست صورت ممکن است به دلیل ترشح بیش از حد ملانین بر روی پوست باشد.

عواملی که باعث بروز لکه های پوست می شوند عبارت اند از :

• قرار گرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید
  • عدم تعادل هورمونی
  • باردار شدن
  • مصرف برخی داروها
  • کمبود ویتامین
  • کم خوابی
  • استرس زیاد

لکه های صورت می توانند آزاردهنده باشند یا حتی منجر به کم شدن اعتماد به نفس فرد شوند.

خوشبختانه روش های درمانی مخلتفی برای لکه های صورت وجود دارد، از جمله اسیدهای لایه بردار و جراحی با لیزر.

روش های طبیعی و ساده خانگی نیز به کم رنگ شدن لکه ها و روشن تر شدن پوست صورت کمک می کنند.

علت لک صورت و لک بدن:

ملاسما یا لک حاملگی:

ملاسما یکی از شایع ترین علل ایجاد لک صورت است و اغلب در خانم های مراجعه کننده برای درمان لک صورت دیده می شود که یک لک اکتسابی قهوه ای رنگ است که به صورت آهسته به وجود می آید.

به دلیل اینکه این لک ها بیشتر در زنان حامله ظاهر می شود یا عود می کند، به لک های حاملگی شهرت دارد، ولی می تواند در خانم های مجرد و به ندرت در مردان نیز دیده شود.

این لک ها بیشتر در گونه ها، پیشانی و چانه دیده می شود و در افراد سبزه مشخص است.

تیرگی یا لک پوست معمولا پس از زایمان ناپدید می شود، اما ممکن است برای ماه ها یا سال ها باقی بماند.

این نوع لک صورت ممکن است بدون علت مشخص یا به صورت خانوادگی، مخصوصا در افرادی که حتی در تماس با نور آفتاب خفیف تیره می شوند، دیده شود.

علت لک صورت

کک و مک یا فرکل (FRECKLE):

کک و مک بیشتر در افراد با پوست روشن، موهای قرمز یا بلوند و چشمان آبی دیده می شود و از سن ۵ سالگی شروع می شود که به صورت لک های کوچک قهوه ای روشن، در مناطق باز بدن مثل صورت، شانه و پشت دیده می شود.

در تابستان تعداد، اندازه و عمق کک مک افزایش می یابد و در زمستان کوچک تر، روشن تر و کم تعدادتر می شود.

لک های پیری:

این لک ها در اثر تماس حاد یا مزمن با نور آفتاب و افزایش سن به وجود می آید.

معمولا لک های قهوه ای رنگ مسطح به اندازه ی یک سانتی متر یا بیشتر که روی صورت و پشت دست ها، در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی شروع می شود و با افزایش سن گسترده تر، پررنگ تر و با تعداد بیشتر نمایان می شوند.

درمان لک بدن

لک های ناشی از سوء تغذیه و کمبود ویتامین:

این لک ها در اثر کمبود ویتامین  B۱۲ اتفاق افتاده و در نژادهای با پوست تیره شایع تر است. این لک ها ظاهر لکه لکه دارند.

در اثر کمبود ویتامین A این لک ها گسترده بوده و همراه با برجستگی های شبیه پوست مرغ ظاهر می شود.

لک در اثر مصرف بعضی داروها:

مصرف بعضی داروها از قبیل کلرپرومازین، دی پنیسیلامین، هیدانتوئین، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان باعث ایجاد لک به اشکال گوناگون به همراه علائم دیگر می شوند.

درمان کک و مک صورت

لک ناشی از التهاب پوست:

این نوع لک پس از التهاب های پوستی در اثر بیماری هایی مثل لیکن پلان (بیماری التهابی پوست و دهان)، لوپوس اریتماتویا (بیماری التهابی بافت همبند پوست)، بعد از سوختگی پوست در اثر آفتاب سوختگی یا سوختگی خفیف با عوامل دیگر، جوش غرور جوانی دست کاری شده، سائیدن پوست برای برطرف کردن اسکار (جای زخم) و فرو رفتگی پوست در همان محل ایجاد می شود.

لک ناشی از بیماری ها:

لک در اثر بیماری هایی مثل آسم ، نارسایی کبدی و کلیوی که در زمان حملات آسماتیک، تیرگی منتشر پوست برای سه تا چهار روز ممکن است وجود داشته باشد.

همچنین در روماتیسم و نارسایی کلیه و سیروز کبدی و بعضی بیماری های دیگر تیرگی گسترده ی پوست دیده می شود.

هزینه درمان لک صورت

لکه های ایجاد شده به خاطر سن و بیماری کبد:

با بالا رفتن سن، یک روند عمومی برای تشکیل لکه های تیره بر روی پوست در هنگام قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید ایجاد می شود.

تشکیل این لکه های تیره نیازی به نگرانی ندارد، زیرا این لکه ها معمولاً بی خطر هستند.

سندرم اختلالات رنگ دانه ای پوست :

این شرایط یک بیماری ارثی است که در زمان تولد ایجاد می شود و بیشتر در بین دختران مشاهده می گردد.

این بیماری در ابتدا به صورت تاول در فرد مشاهده می شود، اما با بالا رفتن سن، این تاول ها تبدیل به لکه های قهوه ای پوست (تغییر رنگ دانه های پوست) می شوند.

سرطان:

کراتوز اکتینیک یک نوع از لکه های قرمز یا مایل به قهوه ای است که در بخش های مختلف پوست که در یک دوره زمانی طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته اند، مشاهده می شود.

معمولاً این شرایط دردناک نیستند، اما لک صورت نباید نادیده گرفته شده و به حال خود رها شوند.

نوروفیبروماتوز:

این بیماری یک مشکل ژنتیک است که با رشد تومورها در سیستم عصبی همراه می باشد.

این مشکل ژنتیک در زمان تولد کودک ایجاد می شود، اما زمانی علائم آن آشکار می شود که کودک به حدود سن ۱۰ سالگی رسیده باشد.

التهاب رکودی پوست:

در این بیماری خون زیر پوست بعضی از اعضای بدن مثل پاها و به طور خاص ناحیه قوزک جمع می شود.

این مشکل معمولاً با مشاهده لکه های قهوه ای در این نواحی بدن همراه است.

سایر علائم همراه با این بیماری عبارت از درد ناشی از گرفتگی و احساس سنگین بودن در پاها و نیز نازک شدن پوست است.

درمان لک بدن در کرج

روش های درمان لک بدن در کرج:

روش های اصلی درمان لک صورت در کرج به شرح زیر هستند:

درمان لک صورت در کرج ؛ لیزر درمانی:

روش لیزر برای درمان لک بدن در کرج و لکه های قهوه ای روی پوست با هدف گرفتن ملانین موجود در پوست، لکه های ایجاد شده بر روی آن را محو می کند.

در این حالت پرتو لیزر توسط رنگ دانه های موجود در لکه های پوستی جذب شده و این شرایط باعث گرم شدن این رنگ دانه ها و تجزیه آن ها به ذرات ریز می شود که امکان دفع آنها از بدن توسط فرآیند طبیعی رشد پوست وجود دارد.

در حقیقت روش لیزر درمانی از پالس های سریع نور برای رفع لکه های پوست ایجاد شده به خاطر ملانین استفاده می کند. در این حالت رنگ دانه های پوست پرتو لیزر را جذب کرده و در نتیجه آن خرد شده و تبخیر می شوند.

در ادامه سیستم ترمیم بدن لک های ایجاد شده را با رشد پوست جدید، تازه و بدون رنگ دانه در محل درمان می کند. روش لیزر درمانی برای درمان لک صورت به شدت موثر اما گران و پر هزینه است و می تواند تا حدودی برای فرد دردناک باشد.

لیزر درمانی معمولاً بهترین روش درمانی در زمانی است که لکه های پوستی برای مدت طولانی ایجاد شده اند.

با استفاده از این روش می توان لکه های تیره تشکیل شده در عمق پوست که دارای عمر یک سال یا بیشتر هستند را درمان کرد و این موضوع در حالی است که معمولاً سایر روش های درمانی سطحی نمی توانند تاثیری بر روی این لکه ها داشته باشند.

درمان لکه های صورت

درمان لک صورت در کرج ؛ لایه برداری شیمیایی:

برای درمان بعضی از انواع لکه های قهوه ای و کک و مک ، معمولاً لازم است از روش لایه برداری شیمیایی استفاده شود.

لایه برداری شیمیایی می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد. در این روش، یک محلول شیمیایی بر روی پوست قرار می گیرد که می تواند باعث از بین رفتن لایه های خارجی پوست شود.

در ادامه با از بین رفتن لایه های خارجی، پوست جدید در محل رشد کرده و این پوست جدید معمولاً صاف تر است و در مقایسه با پوست قدیمی چین و چروک کمتری دارد.

معمولاً زمانی از روش لایه برداری شیمیایی استفاده می شود که روش های درمان سطحی نتواند لکه های ایجاد شده بر روی پوست را محو کنند.

همانطور که گفته شد، لایه برداری شیمیایی در عمل لایه های بالای پوست شما را از بین می برد. این لایه بردارها معمولاً دارای اسیدهای مخصوص هستند که برای استفاده در این حوزه مناسب می باشند.

این لایه بردارها بر اساس سطح توان و قدرت به سه دسته اصلی ملایم، متوسط و عمیق تقسیم می شوند.

لایه بردارهای ملایم معمولاً دارای اسید های آلفا هیدروکسی هستند. علاوه بر این اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک از اجزای اصلی اکثر لایه بردارهای شیمیایی می باشند.

این نوع لایه بردارها از موثر ترین روش های درمانی برای درمان لکه های تیره روی پوست هستند.

هزینه درمان لک صورت

درمان لک صورت در کرج ؛ میکرودرم آبریژن:

این روش درمان لکه های پوست از پرتاب ذرات بسیار ریز برای از بین بردن و برداشتن لایه های بالای پوست استفاده می کند.

به این ترتیب پوست جدید به جای پوست از بین رفته تشکیل می شود که لکه های آن کمتر و خفیف تر است. این روش درمانی معمولاً در چند جلسه برای بیمار استفاده می شود.