درمان اگزما

درمان اگزما :علائم اگزمای دست ابتدا به صورت خارش و سوزش در کنار و نوک انگشتان دست شروع شده و گاهی کف یا پشت دست نیز درگیر می شود.

از علل ایجاد کننده اگزمای دست تماس مکر با آب و مواد شوینده وتماس مستقیم با برخی مواد غذایی حساسیت زا است.

بعضی از مشاغل در ریسک بیشتری برای ابتلا به اگزما دست هستند مثل کارگران ساختمانی به علت تماس مکرر با خاک و سیمان.

ویار در زنان خانه داره به علت تماس مکرر دست ها حین خرد کردن برخی از مواد غذایی مانند سیر، پیاز، گوجه فرنگی و یا تماس با شوینده های و آب.

درمان انواع اگزما

چند نکته درباره درمان اگزما:

• برای پیشگیری بهتره از شوینده های ملایم جهت حفظ رطوبت پوست استفاده کنیم.
  • بعد از هربار تماس با آب حتما دست ها را خشک کنیم .
  • وحتما در طول روز به دفعات از مرطوب کننده ها استفاده کنیم.
  • در موارد مقاوم به درمان مراجعه به پزشک و در صورت لزوم استفاده از patch test  جهت پیدا کردن عامل ایجاد حساسیت توصیه می شود.

اگزما چیست؟

اگزما الگوی واکنشی است که پوست در تعدادی از بیماری ها نشان می دهد. با قرمزی ، تاول هایی شروع می شود که حاوی مایع روشن ، قرمز است وباکتری ها را بالا می برد .

وقتی تاول ها می ترکد مایع درون آن جاری می شود در اگزما مزمن، تاول ها برجستگی کمتری دارند و پوست ضخیم است. اگزما تقریبا همیشه خارش دارد.

علت اگزما

انواع مختلف اگزما:

حداقل 11 نوع مختلف بیماری پوستی وجود دارد که اگزما ایجاد می کنند . برای طرح درمان تشخیص آن ها مهم است. این کار اغلب آسان نیست.

علت اگزما چیست؟

درماتیت اتو پیک :

این بیماری پایه ژنتیکی دارد و نوع متداول اگزما را ایجاد می کند. درماتیت اتوپیک در زندگی افراد با زمینه آلرژی زود شروع می شود ، اما به احتمال زیاد آلرژی ندارد. ، خارش روی گونه ها، گردن، آرنج و مچ پا و قوزک پا رخ می دهند.

درماتیت سوزش آور :

زمانی اتفاق می افتد که پوست به طور مکرر در معرض شستشوی بیش از حد و یا مواد سمی قرار می گیرد.
درمان خانگی اگزما

درماتیت تماسی آلرژیک :

پس از تماس مکرر به یک ماده، سیستم تشخیص ایمنی بدن در محل بعدی فعال می شود و درماتیت را ایجاد می کند. یک نمونه از این مورد ، آلرژی به پیچک سمی است.

درماتیت استازی :

این بیماری عموما روی پاهای متورم افرادی رخ می دهد که گردش ضعیف در رگ های پاها دارند.

انواع اگزما :

عفونت های قارچی :

می تواند الگوی مشابه بسیاری از انواع دیگر اگزما را ایجاد کند، اما قارچ ها زیر میکروسکوپ باجزئیات قابل دید هستند.
متخصص پوست برای اگزما

پوست زخمی :

این بیماری از هجوم انگل های انسانی ناشی می شود و ممکن است جوش شبیه دیگر انواع اگزما را ایجاد کند.

اگزمای دیس هیدروتیک:

بیماری شایع است که به طور معمول دست ها و گاهی اوقات پا ها را با ایجاد خارش و تاول ها روی کف دست و پا تاثیر می گذارد.

lichen simplex:

این ویروس باکتری های پوست را تولید می کند که عموما روی ساق پا و گردن یافت می شوند .

اگزما نومولار یا سکه ای :

یک عبارت غیر اختصاصی برای باکتری های سکه ای است که اغلب روی پایین پاهای افراد مسن ایجاد می شود .
بیماری اگزما

بیماری های که موجب اگزما می شوند:

Xerotic ( پوست خشک ):

اگر خشکی بیش از حد شود ، پوست ترک می خورد و آسیب می بیند.

درماتیت سبورئیک :

یا شوره ای در پوست سر، صورت، گوش ها و گاهی اوقات میانه سینه بزرگسالان خارش ایجاد می کند. کودکان، مبتلا زیاد گریه می کنند، تاول پشت گوش ها کاملا گسترده و تمام بدن را می گیرد .

علائم اگزما چیست؟

تقریبا همه بیماران اگزما از خارش شکایت دارند. از آنجا که ظاهر اغلب انواع اگزما مشابه، پوست قرمز و ناهموار است، انفجار می تواند کمک بزرگی در تشخیص یک نوع از نوع دیگر باشد.
برای مثال، درماتیت استاتیز اغلب روی پای پایین رخ می دهد در حالی که درماتیت اتوپیک در جلو آرنج و پشت زانو رخ می دهد.
علائم اگزما

تشخیص و درمان اگزما در کرج:

چه متخصصی اگزما را درمان می کند ؟
اگزما اغلب توسط پزشک خانوادگی درمان می شوند، اما از آنجایی که دلایل زیادی برای اگزما وجود دارد کمک گرفتن از یک متخصص بهداشت و درمان در صورتی که بیماری در حال بهبود نیست ضروری است. اکثر متخصصان امراض پوستی متخصص تشخیص و درمان همه انواع اگزما هستند.
متخصصان پوست چطور اگزما را تشخیص می دهند ؟
تشخیص دقیق نیازمند بررسی کامل سطح پوست و سابقه سلامتی دقیق است. برای یک دکتر مهم است شرایط قابل درمان را که توسط ارگانیسم های عفونی ایجاد شده است را رد کند. گاهی اوقات ، یک نمونه از پوست ( بافت برداری ) ممکن است برای بررسی در آزمایشگاه فرستاده شود.
درمان اگزما در کرج

درمان اگزما چیست؟

درمان خارش شدید که در آن فرد اشک می ریزد نیازمند چرخه های تکراری استفاده از محلول های رقیق سرکه با آب شیر اغلب به شکل کمپرس و سپس بخار است.
اغلب راحت تر است قسمت آسیب دیده بدن را پس از قرار دان کمپرس مقابل پنکه نگه دارید هنگامی که درد کاهش پیدا کرد، استروئید موضعی ( مانند کرم تریامسینولون) می تواند درمان موثری باشد.
در بیماری گسترده، استروئید ها سیستمیک مورد نیاز است که به صورت قرص یا با تزریق مورد استفاده قرار می گیرد.

تغذیه تاثیری روی اگزما دارد؟

نقش رژیم غذایی در درماتیت اتوپیک ، بحث برانگیز است. شواهد قانع کننده ای وجود دارد که رژیم غذایی نقش مهمی برای اکثریت افراد بازی می کند که اگزما دارند، مهم نیست چه نوع آن.
درمان اگزما روی پوست

آیا درمانی برای اگزما وجود دارد ؟

هر نوع اگزما به نوع خاصی از درمان نیاز دارد. راحت ترین راه درمان همیشگی ، آن هایی هستند که از قارچ ها و زخم ناشی می شوند. اگر یک ماده آلرژیک خاص شناسایی و از آن اجتناب شود ، اگزما آلرژیک تماسی را می توان درمان کرد.

آیا اگزما مسری است ؟

اگزما ناشی از قارچ و زخم برای دیگران مضر است. هیچ یک از انواع دیگر اگزما مسری نیست.
دارو برای درمان اگزما

اگزمای عصبی چیست؟

اگزمای عصبی مشابه درماتیت آتوپیک است، باعث ضخیم شدن پوست می شود. ضخامت فلس دار روی دست ها و پاها تشکیل می شود و نیز در پوست سر، کف پا، پشت دست ها ایجاد می شود. این تکه ها می تواند بسیار خارش دار شود.

اگزمای عصبی معمولاً در افرادی که انواع دیگر اگزما را دارند شروع می شود و پزشکان دقیقاً نمی دانند چه چیزی باعث آن می شود.

پیش بینی اگزما چگونه است ؟

اکثر بیماران ، تحت مراقبت متخصص پوست تشخیص دقیق انجام می دهند. گاهی اوقات ، اگزما می تواند توسط میکرو ارگانیسم ها، مثل ویروس استافیلوکوک یا ویروس هرپس ساده ، آلوده شود. علت این امر این است عملکرد طبیعی پوست با شرایط التهابی آسیب می بیند. در این شرایط، عفونت ممکن است مسری و به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. یک سیگنال مهم تب و جوش چرکی، به اضافه درد در محل جوش است.