جراحی چال گونه در کرج

جراحی چال گونه در کرج یا دیمپل ‌پلاستی نوعی جراحی پلاستیک و زیبایی است که برای ایجاد چال گونه انجام می گیرد.

جراحی چال گونه در کرج ، در موقع لبخند در پایین گونه پدیدار می شود. بعضی افراد نیز چال چانه دارند. همه افراد با این ویژگی به دنیا نمی آیند.

Chalak Surgery in Karaj

امروزه انواع عمل های زیبایی برای زیباتر شدن صورت توسط جراحان پلاستیک صورت می گیرد، از تزریق ژل و بوتاکس گرفته تا جراحی برای کشیدن پوست و رفع چین و چروک صورت، عمل بینی و عمل های زیبایی دیگر.

چال گونه می تواند در هر دو طرف صورت باشد و از والدین به ارث برسد، در تفکر شرقی چال گونه نشان دهنده بخت و اقبال دراز است.

در افرادی که چال گونه طبیعی دارند، چال در پوست توسط عضلات صورت ایجاد می شود.

سایر چال ها ممکن است در نتیجه آسیب ایجاد شود. صرف نظر از علت، در بعضی فرهنگ‌ها، چال‌ گونه به منزله زیبایی و شانس است. به همین دلایل، جراحی چال گونه در کرج  و همه ی شهر ها در سال های اخیر افزایش داشته است.

جراحی چال گونه در کرج چیست؟

برای جراحی چال گونه در کرج نیاز به جراح مجرب است. بعضی درماتولوژیست ها برای چنین جراحی هایی دوره دیده اند ولی شاید نیاز باشد که به یک جراح پلاستیک مراجعه کنید.

پس از یافتن یک جراح ماهر، یک ملاقات اولیه با وی داشته باشید تا از خطرات و مزایای این جراحی مطلع شوید و بفهمید که آیا جراحی پلاستیک برای شما گزینه مناسبی هست یا نه. در نهایت محل چال گونه را خواهید فهمید.

قبل از عمل چال گونه :

1. حداقل ۶ ساعت قبل از انجام عمل جراحی چیزی نخورده یا ننوشید.
  2. حداقل ۲ هفته قبل از عمل و ۲ هفته پس از عمل از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  3.  حداقل ۱ هفته قبل از عمل جراحی مصرف الکل را قطع کنید.
  4.  در صورت وجود درد یا ناراحتی به هر دلیل قبل از عمل جراحی از استامینوفن یا پاراستامول استفاده کنید.
  5.  صبح روز عمل و حتی قبل از عمل جراحی دوش بگیرید و کل بدن خود را بشویید.
  6.  در روز عمل جراحی از لنزهای چشمی، لاک ناخن، جواهرات و هیچ نوع لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  7.  دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های دکتر خود درباره سلامت دهان را حداقل ۲ هفته قبل و دو هفته پس از عمل رعایت کنید.

چه کسانی می توانند عمل چال گونه انجام دهند؟

صرف عمل چال گونه برای گروه خاصی ممنوع یا نشدنی نیست مگر اینکه شرایط جسمانی و سلامتیتان در شرایطی باشد یا در حال مصرف دارویی باشید که پزشک به طور کلی عمل را توصیه نکند.

حتما قبل از انجام هر نوع عملی ( حتی سرپایی) پزشک مورد نظر را در جریان سابقه پزشکی خود قرار دهید.

تنها نکته قابل توجه این است که معمولا اشخاصی که با گونه ی گوشتالود و پرحجم دست به عمل ایجاد چال گونه زده اند، نتیجه چندان رضایت بخشی به دست نیاورده اند و ظاهرا حجیم بودن گونه باعث افت کیفیت نهایی چال گونه خواهد شد.

Chalak Surgery in Karaj

مراحل جراحی چال گونه در کرج :

جراحی چال گونه در کرج ، یک جراحی سرپایی است. می توانید در مطب سرکار خانم دکتر حمیده فرج زاده و بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان تحت جراحی قرار بگیرید و بدون نیاز به بیهوشی عمومی این عمل را انجام دهید.

ابتدا یک بی‌حسی موضعی مانند لیدوکائین روی پوست ناحیه اعمال می شود تا در طول جراحی درد و ناراحتی حس نکنید. 10 دقیقه طول می کشد تا بی حسی اثر کند.

سپس پزشک با استفاده از یک وسیله نمونه برداری کوچک درون پوست شما یک حفره ایجاد کرده و مقداری عضله و چربی خارج می شود.

مساحت آن به 2 الی 3 میلی متر می رسد. پس از تعیین محل چال، یک بخیه از یک طرف عضله گونه به طرف دیگر زده می شود تا چال به طور دائم باقی بماند.

Chalak Surgery in Karaj

دوران بهبودی پس از جراحی چال گونه در کرج:

بهبودی بلافاصله پس از جراحی چال گونه در کرج صورت می گیرد. نیازی به بستری در بیمارستان نیست. پس از جراحی فورا می توانید به خانه بازگردید.

معمولا بعد از جراحی کمی تورم دارید و می توانید با قرار دادن کمپرس سرد از تورم بکاهید.

البته تورم به خودی خود پس از چند روز از بین می رود. بسیاری از افراد پس از دو روز از جراحی می توانند سر کار و مدرسه رفته و کارهای روزمره خود را از سر گیرند. پزشک احتمالا چند هفته پس از عمل قرار ملاقاتی ترتیب دهد تا نتیجه را بررسی کند.

Chalak Surgery in Karaj

مراقبت های بعد از عمل جراحی چال گونه در کرج :

1.  از غذا یا مواد نوشیدنی سرد یا گرم تا زمانی که حالت بی‌هوشی موضعی شما به‌ طور کامل برطرف نشده است، استفاده نکنید تا پس از ریکاوری حس لامسه خود در دهان را دوباره به دست آورید و بتوانید از وارد شدن آسیب به‌ واسطه مصرف غذاها و نوشیدنی‌های بسیار داغ یا سرد جلوگیری کنید.
  2.  بهداشت دهان خود را برای حداقل ۱۵ روز پس از عمل جراحی به ‌دقت رعایت کنید.
  3.  از دهان شویه کلر هگزیدین پس از مصرف غذا یا نوشیدنی برای یک دوره ۱۵ روزه پس از عمل جراحی استفاده کنید.
  4.  لطفاً داروی آنتی‌بیوتیک تجویزشده توسط پزشک را برای یک دوره کامل مصرف کنید.
  5.  برای کنترل درد احتمالی شما می‌توانید از پاراستامول استفاده کنید. درصورتی‌ که نتوانستید درد خود را به ‌این ‌ترتیب تسکین دهید، با پزشک متخصص تماس بگیرید.
  6.  اگر با افزایش درد، ورم، کبودی یا علائم نامطلوب دیگر پس از عمل چال خنده مواجه شدید با پزشک متخصص تماس بگیرید. همچنین لازم است در طول ۵ تا ۱۰ روز پس از عمل برای کشیدن بخیه‌ های احتمالی و معاینات موردنیاز با پزشک خود ملاقات کنید.عمل جراحی ایجاد چال گونه یک راه ساده برای ایجاد چال بر روی گونه یا چانه است که در حالت بی‌هوشی موضعی در یک روز برای افراد انجام می‌شود.

Chalak Surgery in Karaj

عوارض جراحی چال گونه در کرج:

عوارض جراحی چال گونه در کرج شایع نیست. البته خطراتی جدی هم می تواند به همراه داشته باشد که شامل موارد زیر است:

• خونریزی در محل جراحی
  • آسیب به عصب صورت
  • قرمزی و تورم
  • جای زخم

Chalak Surgery in Karaj

اگر خونریزی و ترشح بیش از اندازه داشتید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است عفونت داشته باشید.

هر چه زودتر عفونت درمان شود احتمال کمتری برای پخش شدن عفونت در جریان خون و عوارض بعدی وجود دارد.

جای زخم به ندرت باقی می ماند و البته ناخوشایند است. گاهی از نتیجه عمل راضی نیستید. باید بدانید که برگرداندن اثرات این جراحی آسان نیست.

جراحی چال گونه در کرج هم مانند سایر اعمال جراحی دارای خطرات کوتاه مدت و بلند مدت است. البته خطرات کمی دارد.

بیشتر افرادی که تحت این جراحی قرار گرفته اند، نتایج مثبتی داشته اند.

باید بدانید که نتایج این جراحی چه خوب و چه بد دائمی است و همین جراحی ساده هم نیازمند توجه بسیار برای تصمیم گیری است.

هزینه چال گونه:

در مورد هزینه عمل چال گونه هم می توان این حرف را زد که با توجه به عدم استفاده از بیهوشی و تجهیزات و استفاده از کادرمجهز دیگر جراحی های زیبایی، هزینه ایجاد چال گونه هم نسبت به عمل های زیبایی دیگر کم هزینه تر است.

البته هزینه عمل چال گونه این شباهت را هم با دیگر جراحی های زیبایی دارد که هزینه نهایی آن بسیار مرتبط با پزشک ( مهارت و شهرت) و همچنین منطقه ای است که کلینیک زیبایی در آن واقع شده است.